Prodej firmy může nastat z různých důvodů. Pokud hledáte někoho zkušeného, kdo ve vašem podnikání bude úspěšně pokračovat, obraťte se na odborníky. Ti vám pomohou najít vhodnou protistranu a provedou vás celým procesem prodeje.
Osobní ambice
I přesto, že je vaše firma na prodej, nemusí to nutně znamenat konec. Prodej firmy totiž mnohdy neznamená pouhý prodej podílu na trhu. Vaše firma může ve svém směřování pokračovat i po prodeji. Záleží pouze na tom, jaké máte ambice. Je důležité určit kritéria, dle kterých bude protistrana vybírána. Může jít například o to, aby investor neutlumit činnost, vaši lidi nepřišli o práci, či aby se nezměnila vize a směřování firmy. Aktivní firmy na prodej často pokračují ve svém směru i po prodeji.
Široká databáze
Spolupracovat se specialisty na prodej firem se vyplatí. Vyznají se totiž v nástrahách i formalitách, kterými vás hladce provedou. Navíc mají k dispozici širokou databází potenciálních zájemců. Na základě vašich kritérií tak vyberou vhodné investory, kteří mají o váš podnik zájem. Ve spolupráci je vždy kladen důraz na nastavení pravidel, společné zájmy a samozřejmě doladění všech detailů, které prodej firmy provází.
Valuace
Pro prodej aktivních firem je velmi důležitá valuace. Jde o ocenění podniku, tedy nastavení ceny, kterou za firmu dostanete. S tím si mnohdy majitelé firem neví rady. Profesionálové se postarají o nezávislé ocenění firmy. Vychází ze všech dostupných informací, vlastních zkušeností a přihlíží také na aktuální stav české i světové ekonomické situace. Ve výsledku tak ocenění podniku kopíruje reálnou cenu, kterou lze na trhu získat.
Ve spolupráci se speciality dosáhnete těch nejlepších výsledků. Vaše firma může nadále pokračovat, ačkoliv už nebude pod vaším vedením. Přitom za ni dostanete férovou cenu.
Redakce radí: Nechce se inspirovat dalšími pozitivními příběhy a uskutečněte i svůj sen.